2011. szeptember 23., péntek

Betegség

Több mint egy hónapja köhögök. Ijesztő.
Voltam háziorvosnál (persze csak 2 hét után mentem el), aki szerint a torkom gennyes és az abból lefolyó válladél ingerel köhögésre. Antibiotikumot írt fel amitől szörnyű hasmenésem volt (ez minden antibiotikum mellékhatása de ebben laktóz és glükóz is volt amit ugyebár 8 hónapja nem fogyasztok, tehát elképzelhetitek milyen mértékű hasmenésem volt).Visszamentem: másik antibiotikumot írt. A gyomrom bírta, de semmi javilás.
Elmentem gégészetre (magamtól, nem a háziorvos küldött) ahol azt mondták semmi baja a torkomnak. Jó mi? Akkor már 4 hete voltam beteg és 2 hete szedtem antibiotikumot rá.
A gégészeten kaptam beutalót a tüdőgondozóba ahol első nap nem sikerült sorszámot kaptam, de ma ügyes voltam, egy órával a rendelés előtt érkeztem, így én voltam a második.
A tüdőgondozóban meglepően kedvesek voltak, több vizsgálatot is végesztek: röntgen, tüdő-kapacitás és allergia-vizsgálat. A vizsgálat előtt az egyik asszisztens nagyon mondogatta hogy ez allergia lesz. Én mondtam hogy soha nem voltam allergiás, ráadásul olyan étrenden vagyok amitől az allergiások is kigyógyulnak a betegségből, nemhogy beleessen valaki....
Azért izgultam mi lesz az allergia-vizsgálat eredménye, de minden rendben van, semmire nem vagyok allergiás. A sok vizsgálat után bekerültem a doktornőhöz, aki  a vizsgálatok alapján azt mondta hogy hörghurutom van, amiből már kezdek kigyógyulni. Írt receptet (nem antibiotikum). Remélem pár nap és végre meggyógyulok.

Print Friendly and PDF

7 megjegyzés:

  1. Szia Andrea!
    Remélem már jobban vagy!:-) Megértem a szenvedéseidet én is ( többek között) másfél éve küzdök klféle légzőszervi gondokkal.
    A "normál" kezelőorvosom, semmit nem tudott produkálni, elmentem egy homeopata rendelésre és sokat segített egy egyszerü készítményük.De rendszeresen kéne járni az egyéb gondjaim miatt és mivel a " világ másik végén vannak" és gondjaim vannak a hosszú gyaloglással ( kb 1 sarokra vagyok hitelesítve:-P) így nem tudom a rendszerességet megoldani. Így maradt a normál, ill a házi orvos. A történet, szinte u.az, mint a Tiéd,kiírt vmi antibiotikumot, s amilyen hülye voltam a beszedése ( sőt a megvétele) előtt nem olvastam el a hasznélati utasítást, a mellékhatásokat stb. Mit ne mondjak 1 hétig produkáltam mindent ( csak 1 szemet vettem be, de az HATOTT :-(( tehát hánytam, ...stam, fájt minden tagom, vérnyomáom az egekbe, nem fokozom.
    így aztán jött a régi módi a sós vizes gargalizálás. Még nem jöttem rendbe, de már jobban vagyok. Remélem Te is egyre jobban vagy.
    Még nem tudtam igazán belevágni a paleoba, némi technikai gondjaim vannak, t.ill. a sütőnk bekrepált és a kenyér és társai sütése még várat magára. hallottam , hogy lehet készen kapni paleo kenyeret , péksütit, kalácsot ( mindezeket gesztenye, vagy más paleo liszből elkészítve) Nem tudod véletlenűl hol és ki forgalmazza, mert ez amíg én nem tudok sütni remek megoldás lenne nekem. Kerestem az általam ismert forgalmazóknál, de nem találtam. Megtennéd, ha szépen megkérlek, hogy ha van tudomásod róla, hogy hol lehet ezeket kapni megírnád? Előre is köszönöm! Szép hétvégét!:-)))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Cicuskám!

    Köszönöm a jókívánságokat, már sokkal jobban vagyok. Remélem a Te légzőszervi problémáid is helyrejönnek hamarosan.
    Most a változatosság kedvéért az arcbőrömmel van probléma, bár lehet hogy összefügg a betegséggel és az antibiotikumokkal.

    Találtan paleo-kenyér rendelési lehetőséget: www.bioszallito.hu. Elég drága: Paleo szezámmagos kenyér 250g 940,-ft, Paleo tökmagos kenyér 250g 1160,-ft.

    Ha nem szeretnéd költségekbe verni magad, találtam mikrohullámú sütőben,gofrisütőben és serpenyőben elkészíthető kenyereket, lepényeket.
    Fillérekből, néhány perc alatt elkészíthetőek. Ilyeneket még nem készítettem, de most kedvet kaptam, a napokban ki is próbálom ezeket.

    1. Cipó - Paleovital
    2 db tojás fehérjéje, 1 csipet só, 3-4 evőkanál őrölt mandula, leheletnyi olivaolaj.
    A fehérjéket sóval felvered, hozzáadod a többi alapanyagot. Mikrózható porcelántálkában a legmagasabb fokozaton 3 percig sütöd mikróban.

    2. Gyors kenyérke-Paleovital
    1 dl őrölt lenmag, 1 tojás, 2 dl víz, só, szódabikarbóna. Összekeverni, állni hagyni, teflon serpenyőben v gofrisütőben kisütni.

    3. Zapcipó - Paleoihlet
    2,5 dl zabliszt, 1 tojás, víz, só, szódabikatbóna. Mikróban 750W-on 4 percig sütni.

    4. Zabcsánka -Paleoihlet
    10 dkg zabliszt, szóda, só, 2 kávéskanál zsír. Összekever, teflon serpenyőben kisüt.

    5. Sajtos gofri - Paleoihlet
    2 ek zabliszt, 2 ek őrölt lenmag, 2 tojá, 10 dkg reszelt sajt, szódabikarbóna.

    Olvasd vissza a blogomat: körülbelül 2 hét paleózás után eszedbe sem fog jutni, hogy kenyeret készíts, egész egyszerűen nem fogod kívánni.

    Majd írd meg hogy sikerültek a kenyerek, lepénykék, hogy haladsz a palozással, hogy vagy!

    Üdv,

    Andrea

    VálaszTörlés
  3. Imádlak! ezt köszönés helyett szántam!
    Nagyon köszönöm a recepteket, és remélem ma ( ha anyukám nem robbantaja fel ) megcsinálom a mikróban.
    Tudod, én a betegségem előtt anyát segítettem a város másik feléről. Ez ment 4 évig Jöttem, mentem mint "intercici":-P ez sem volt egyszerü, de a helyzet mindkét értelemben romlott, úgy mint anyukámnál kimutatható lett az alcheimer( most 89 éves) és egyébként a térd protézisén kívül kutya baja, hála az égnek, de ő elkönyvelte, hogy mozgás képtelen, stb, stb.Ezért jártam ide, hogy segítsem aztán jött az alcheimer.( hála ismét, csak közepes mértékü és az hogy itt vagyok vele és rendszeres agytornát végzünk, sokat segített és nem is romlott az állapota) Nálam pedig jöttek a klféle problémák, gőzük se volt mitől dagadok, mint a gömböc, aztán kiderűlt ( mikor már járni sem tudtam, csak járókerettel, mert elrepedt a jobb lábszáram), azt is csak nagy patáliám után mutatta ki az MR . A további teendőkre is én és a google jöttünk rá, PAJZSMIRIGY, sőt rákos is.
    Másfél évvel ezelőtt ide költöztem anyuhoz, majd műtét, kezelés stb, stb. Így most a "vak vezet világtalant" esete forog fenn, de legalább nem kell mint egy kínai riksásnak heti 3-4 alkalommal átutaznom a várost.
    Tegnap voltam a régi körzeti dokinőmnél, és elmondta mit tegyek a torkommal a mirigyeimmel, sőt írt fel tartalék gyógyszert is, mert csak úgy kiugrani hozzá, hosszadalmas, mert a város másik fele.
    Veled is megosztom a hallottakat: Ökönett forgalmazással : grapfruit mag csepp, olajfa kapszula,és Qenzim ( asszem így írják) és további gargalizálás.Ezek mind immunerősítők és gyulladás gátlók.
    Amennyiben ismerted őket, bocsi.
    Most megyek a lakás másik részébe anyához és a konyhába. A látott helyszíni eredmények határozzák meg majd a délutánomat.:-P
    Üdv
    Cicukám

    p.s a prgr. nem "kapja be" az url címemet ami prdig fenn van a követőidnél is, ezért írtam, mint névtelen, bizti az én gépemmel, vagy velem van a gond, nem vagyok perfect programozó:-P

    VálaszTörlés
  4. Kedves Cicuskám!

    Örömmel jelentem hogy sokkal jobban vagyok (a köhögős részem), az arcbőröm továbbra is rémes, de a legutóbbi vizsgálat szerint (biorezonancia) a léguti megbetegedést okozó baci a gyomromba is bekerült és az okozza a ragyákat. Csak idő kérdése és helyrejön.Nagyon bízom benne.
    Sajnálom hogy ennyi viszontagságon és egészségügyi problémán mentek keresztül édesanyáddal.
    A paleot csak javasolni tudom, Szendi Gábor Tények és Tévhitek oldalán rengeteg gyógyulás-történet van, olvasgasd azokat és merítsetek abból egy kis erőt.
    Üdv,

    Andrea

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Érdekes, az antibiotikumtól nekem is hasmenésem van. DE vajon miért?

    VálaszTörlés
  6. Szia Andrea,

    a tanácsodat kérem, úgy tűnik, te tapasztalt paleo-s vagy.
    én még csak 3 hónapja csinálom, igyekszek minden szabályt és tanácsot betartani. A véreredményem javulásnak indult (autoimmun eredetűpajzsmirigy alulműködésem van)...
    néhány napja elkaptam valami torokbacit, begyulladtak a manduláim és végül ráhúzódott a nyirokrendszeren keresztül az állkapocsmozgató izületekre is. Kaptam rá speciális antibiotikumot (amely sajni tartalmaz laktózt és glutént).

    A gyomrom nagyon fáj minden alkalommal, miután beveszem a gyógyszereket.Homeopátiás nem segít, a toroköblögetés kevés. Próbáltam ezüst kolloidot is, de nem volt valami eredményes.

    Eddig teljesen tej és szénhidrát mentesen étkeztem a paleo elvei szerint és várom az ötleteket, hogy mit lehetne (t)enni ilyen esetben a gyomor és a bélflóra helyreállítására...
    normaflore és társai? vagy egyek néhány napig kefírt? vagy paleo kenyeret?


    Várom a javaslatokat.
    Előre is nagyon köszönöm!

    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita!

      Azt javaslom, mond meg orvosodnak hogy te már 3 hónapja laktóz-, glutén és glükóz-mentesen táplálkozol. Biztosan fel tud írni valami másik antibiotikumot amely nem tartalmazza ezeket. Valószínű hogy gyomor-fájásod azonnal abbamarad. A bélflóra helyreállításával kapcsolatban nem tudok tanácsot adni, én soha nem szedtem rá semmit. Szerintem keress fel egy paleo-doktort. A tények-tévhitek weboldalon találsz elérhetőségeket.
      Mihamarabbi gyógyulást kívánok!!!!

      Andrea

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...