2014. augusztus 12., kedd

Szuper Balaton-kerülő biciklitúra (2014)

Idén is nekivágtunk a Balaton-kerülésnek. A nagyszerűre sikeredett tavalyi biciklitúra mintájára idén is a spontanaitást tartottuk szem előtt és tervek, szállások nélkül indultunk. Azt azonban elhatároztuk, hogy most nem 3 hanem 4 nap alatt kerüljük meg a tavat és még egy plusz éjszakát eltöltünk ott, így jut elég idő strandolásra, szórakozásra is. Bátran állíthatom hogy eddig ez volt a legeslegjobb Balaton-kerülő biciklitúránk.
1. nap: Reggel 6:15-kor kitoltam a jól megpakolt biciklit a lépcsőházba, majd egy kattanást hallottam: bezáródott mögöttem a biztonsági rács, KIZÁRTAM MAGAM!!!! Kétségbeesetten csöngettem a szomszédokhoz akik a rácson belül laknak, de nem volt otthon senki. Eszembe jutott, hogy a közös képviselőnek van másolata, felhívtam őt. Azt mondta hogy a gondnoknál van a kulcs, szól neki. Hamarosan meg is jelent a gondnok, aki amikor meglátott felkiálltott, hogy "Már megint Te!?" majd röhögőgörcsöt kapott, ugyanis pár hete csőtörés volt nálam, együtt mertük a szobáimból a vizet. "Nyaralni mész? Biciklivel? Dehát esik az eső!" Persze a kulcsot nem hozta. Elment a közös képviselő irodájába ahol meglett a kulcs, kinyitotta a rácsot. Zuhogó esőben rohantam a vonathoz. Még pont időben voltam, elértem. Egy fiatalember segített felrakni a bicót, kettő pedig leszedni. A 6. kerületben találkoztam barátnőmmel, eltekertünk a Déli Pályaudvarra és kezdődött a nyaralás.
Balatonmáriafürdőn szálltunk le és nekivágtunk a kalandoknak. Kicsit felhős volt az ég, de egy óra múlva már ragyogóan sütött a nap. Fonyódon strandoltunk is. Zamárdiig tekertünk (kb 60km), egy szép és tiszta kempinget találtunk gyönyörű stranddal. Este kertmoziba mentünk. nagyon szuper volt.

2. nap: Zamárdi-Csopak
Egy kis frissítő úszás után elindultunk a ragyogó napsütésben, de nem jutottunk messzire: Siófok-Szabadisóstónál egy cuki szabadstrandon újra megmártóztunk. Továbbindultunk, de a balatonvilágosi óriási emelkedő hamar kedvünket szegte, elfáradtunk, éhesek voltunk, megebédeltünk egy kis étteremben. Teli hassal sem jobb folytatni az emelkedőket, megizzadtunk ezen a szakaszon. Balatonakarattyánál leesett a lánc a biciklimről, de szerencsére pillanatok alatt visszavarázsoltam. Balatonkenese: emelkedők, emelkedők. Valahogy túljutottunk ezeken a nehéz szakaszokon és eljutottunk Csopakig. Egy egyszerű kis kempingben szálltunk meg. Strandoltunk.

3. nap: Csopak-Badacsonytomaj
Jól haladtunk. Itt már nem volt annyi emelkedő, illetve a helyiektől hasznos infókat kaptunk hol lehet kikerülni az emelkedőket. Balatonakalinál kosarat szereltettünk az egyik biciklire, ugyanis Révfülöpnél csatlakozott egy barátnőnk, kutyusával, Dodóval! Az éjszakát Badacsonytomajban töltöttük. Egész éjszaka esett az eső.

4. nap: Badacsonytomaj  Balatonmáriafürdő.
Szerencsére reggelre elállt az eső és kisütött a nap. Nem volt könnyű a kutyával haladni, szegénykém még nem túrázott, de idővel megszokta a kosarat. Szigligetnél megismerkedtünk három fiatalemberrel, akikkel később véletlenül Keszthelyen is összefutottunk. Egy közös ebéd után együtt folytattuk az utunkat és este 6: 30 körül "begurultunk a célba", azaz befejeztük a Balaton-kerülő biciklitúrát. Nagyon boldogok voltunk. Nekem ez volt a 4. Balaton-kerülésem. Nagyszerű élmény.
Mi lányok úgy döntöttünk hogy vonattal elmegyünk Zamárdiig és ugyanabban a klassz kempingben szállunk meg ahol először. A fiatalemberek annyira szimpatikusnak találtak bennünket, hogy azon nyomban abbahagyták a tó-kerülést és csatlakoztak hozzánk. Közös vacsora, strandolás után másnap együtt indultunk vissza Budapestre,amiknek én különösen örültem, mert amellett hogy jó társaság voltak segítettek nekünk a nagyon nehéz biciklijeink szállításában. El tudjátok képzelni, hogy mennyire nehéz volt a csomagokkal megrakott kerékpárom ha Budapestről, a Déli pályaudvarról inkább hazatekertem a kb 25 kilométerre lévő városkámba, mert nem tudtam volna felrakni egyedül  a Nyugatiban a biciklit a vonatra.
Este 8-ra otthon voltam. Tele élményekkel, új barátokkal. Már most várom a jövő nyarat, hogy újra körbetekerhessem a Balatont.
Egészségileg is egész jól bírtam, első este fájt a combom és a hátam, de egy kis úszás és alvás után jobb lett. Hihetetlen, hogy áprilisban még milyen beteg voltam és hálát adok az égnek, hogy rendbe jöttem és hogy újra képes vagyok ilyen nagy túrákra is.