2013. június 14., péntek

Paleo "tejbegríz"

Én már igazán nem tudok újat mutatni: annyira megszaporodott a paleolit táplálkozást követők és a paleolit recepteket megosztók száma - akik ráadásul finomabbnál finomabb és gyönyörű ételeket alkotnak - hogy már nincs új a nap alatt. A paleo tejbegríz receptjét is számtalan helyen olvastam. A legkülönfélébb hozzávalókból és elkészítési technikákkal találkoztam. Én azzal készítettem amim otthon volt.

Hozzávalók (rengeteg lett kb 6 adag):
2 dl cocomas kókuszkrém
7 dl víz
10 dkg kókuszreszelék
1 evőkanál útifű maghéj
1 csipetnyi stevia por
Tálaláskor: 1 kávéskanál karobpor adagonként

A kókuszkrémet, vizet, kókuszreszeléket (nem daráltam, mert jó apró volt) összefőztem (2 perc, forrás előtt elzártam). Steviával ízesítettem, hozzáadtam az útifű maghéjat és jó alaposan összekevertem. Miután kicsit kihűlt tálaltam és karobporral megszórtam.

Állagra teljesen olyan mint a hagyományos tejbegríz, ízre kókuszos. Legközelebb kipróbálom mandulatejjel vagy máktejjel.




Print Friendly and PDF

5 megjegyzés:

  1. Hetek óta kering ez a paleotejbegríz recept és nagyon szemezek vele én is, csak olyan nehezen jutok sűrű bármilyen krémhez. :(

    VálaszTörlés
  2. A karob, egy hüvelyes növény (szentjánoskenyér fa) magja. Mint a bab, nem paleó!!! Használj inkább kakaóport, az egészségesebb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a tájékoztatást. Bevallom nem is néztem utána, csak belepottyant a bevásárlókosaramba. Akkor marad a kakaó. :)

      Üdv,
      Andrea

      Törlés
  3. A karob valóban hüvelyes, de az ő esetében nem a benne lévő magot, hanem a hüvelyet ledarálva kapjuk az édeskés kakaós port. Sokkal kevesebb a teobromin tartalma a kakaóhoz képest, és nem utolsó sorban a fitát tartalma is lényegesen kevesebb. Paleo.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...