2011. július 28., csütörtök

Lekvár

Készítettem paleo-lekvárokat hogy télen is legyen egy kis egészséges finomság otthon.
Annak ellenére hogy cukor nélkül készülnek, magas a GI-jük, gyorsan felszívódó szénhidrát a lekvár, de így is sokkal egészségesebb mint a cukros változat. Bevallom úgy indultam neki a lekvár-készítésnek hogy csak gyümölcsből, mindenféle édesítés nélkül készítem, de túl savanyúnak találtam ezért édesítőszert tettem hozzá - persze csak módjával.
Elárulom nektek, hogy a lekvár-készítés az egyik legkönnyebb dolog a világon.
Tavaly készítettem először - akkor még cukrosat - és nagyon jól sikerültek.

Hozzávalók (4 db 3 dl-es üveghez)
2kg gyümölcs
folyékony édesítőszer ízlés szerint (de ez elhagyható ha szereted a savanykás ízt, illetve fogyasztáskor is édesítheted majd)
szalicil

Egy - lehetőleg csak lekvár-főzésre használt - lábasba beletesszük a megmosott, kimagozott gyümölcsöket és lassú lángon, kevergetés mellett addig főzzük amíg folyós lekvár-szerű nem lesz.
Még forrón üvegekbe töltjük (én kiforralatm az üvegeket), tetejére szalicilt raktam, celofánt helyeztem az üveg szájára, majd lezártam a csavaros tetővel. Fejre állítottam 5 percig, majd hagytam egy éjszakát hűlni. Felcímkéztem és ment a helyére.
Szilva-, sárgabarack és meggy-lekvárt készítettem.

Ma láttam a zöldségesnél hogy nagyon jó árban van a szilva. Veszek még pár kilót és kipróbálom az édesítőszer-mentes és a szalicil nélküli változatokat is.

Print Friendly and PDF

4 megjegyzés:

  1. Szia Andrea! Mától követlek és nagyon tetszik a blog.
    Én is voltam a piacon és barackot (sárga) akartam volna lekvárnak ( paleo módra) de minden árusnál hol nyíltan, hol stikában ,megkóstoltam a barackot és alig volt ízük. Nem, hogy édes nem volt, de víz ízü volt mindegyik.Talán a következő héten több lesz a napsütés és találok majd finomabbat is mint ma.További sok sikert Neked egy névtelen, de így jobban tudod, hogy honnan Monroe♥:-)))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Monroe!
    Örülök, hogy tetszik a blog.
    Sok sikert a barack-vásárláshoz és az egészséges étkezésekhez.
    Írj bátran mert én is kiváncsi vagyok a Te paleo-tapasztalataidra.
    Üdv,
    Andrea

    VálaszTörlés
  3. Üdv.

    Mennyi vízzel kell megfőzni a lekvárt? Teljesen kezdő vagyok. :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Forest Gump!

    Üdvözöllek a Paleosok között és sok kitartást kívánok a kezdetekhez!
    Nem raktam hozzá vizet. Csak beledobáltam a gyümiket a lábasba és kész, néhány percen belül levet ereszt, így nem ég le. Persze időnként kevergessük meg. A vége felé kell vigyázni, hogy ne égjen le mikor kezdi elfőni a levét.
    Sok sikert. Biztos finom lesz a lekvárod.

    Andrea

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...