2011. július 11., hétfő

Sajtos Tallér

Pogácsát szerettem volna készíteni, de híg lett a tészta, lapos tallérkák lettek belőle.
De sebaj, született egy új sós sütemény: sajtos tallér. Gusztusosan néz ki és nagyon finom.
Az íze teljesen olyan mint a "hagyományos" (búzalisztes, élesztős) pogácsáé.

Hozzávalók:
15 dkg trappista sajt reszelve
10 dkg zabliszt
(én zabpehelyből daráltam lisztet, mert a bioboltban iszonyatosan drága,
 legutóbb 250,-Ft-ért   vettem kilóját, ami szuper ár és most 690,-Ft -ra emelték)
10 dkg mandulaliszt (darált mandula)
2 tojás
1 evőkanál sertészsír (nem volt otthon vaj)
1 dl víz


A hozzávalókat egy tálban villával összekevertem. Lágy tészta lett belőle Kézzel kis golyókat formáztam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam nagy távolságra egymástól. A tetejét kevés reszelt sajttal megszórtam és előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Akkor jó ha más kicsit pirulni kezd a tetején a sajt.
Sütés előtt:

Sütés után:

Print Friendly and PDF

2 megjegyzés:

  1. Elnézést, ha ostobának tűnik a kérdésem, de hogyan szeded le a mandula héját? Forró víz?
    Köszönöm a választ
    Monroe

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én általában darált mandulát vásárolok, tehát nincs gond mandula-hámozással. De legutóbb nem kaptam daráltat és bevallom én héjastól daráltam a sütibe. Finom lett.
    A mandulatejhez mindig meghámozom - igen, ahogy írtad - forró vízben állni hagyom pár percig és utána kis nyomásra kicsusszan a mandula a héjából.

    Andrea

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...