2012. szeptember 5., szerda

Két-színű töltött szív-muffin

Hozzávalók (kb. 10 darabhoz):
16 dkg darált mandula
2 evőkanál natúr kakaópor
4 evőkanál méz
4 tojás
10 teáskanál sárgabarack lekvár (házi paleo)
2 késhegynyi szódabikarbóna

Világos tészta: Kb. 8 dkg darált mandulát összekevertem 2 tojással, 2 evőkanál mézzel, késhegynyi szódabikarbónával..
Sötét tészta: Kb. 8 dkg darált mandulát összekevertem 2 tojással, 2 evőkanál mézzel, a kakaóporral és késhegynyi szódabikarbónával..

Kivitelezés:
a,  A muffinforma aljába teszünk egy kanállal valamegyik tésztából (csak épp annyit hogy végigterüljön az alján)
b,rákanalazunk egy teáskanálnyi sárgabarack-lekvárt (barátnőméknél láttam a muffin-töltés eme formáját)
c, rákanalazunk egy kanállal a másik tésztából, csak annyit hogy befedje a lekvárt. Körülbelül kétharmadig töltsük a muffin-formát különben ki fog folyni sütés közben.

Amennyiben az összes muffint világos aljúra és sötét tetejűre szeretnénk egyszerre is összekeverhetjük a darált mandulát, mézet, tojásokat, szódabikarbónát és miután megvan az "alapozás" a fele tészta-mennyiség felhasználásával, a maradék tésztához keverjük a kakaóport és ebből lesz a felső réteg.
Én persze kétféle süteményt készítettem: a fele mennyiségnek az alja lett világos tésztából a másik felének a teteje.



Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...