2013. december 27., péntek

Abált szalonna

Ismerősöknél vendégeskedtem. Éppen abált szalonnát készítettek. Finom fokhagyma-illat szállt a konyhából. Annyira megkívántam, hogy néhány nap múlva én is készítettem.
Hozzávalók:
nyers szalonna (toka vagy hasaalja)
víz
1 vöröshagyma
3 fej fokhagyma
babérlevél
pirospaprika

őrölt feketebors

A szalonnát megmostam, besóztam, kis lyukakat furkáltam bele késsel, amelyekbe fokhagyma darabokat tömködtem (kb 1 fejnyit). Lábasba tettem, annyi vizet öntöttem hozzá, hogy ellepje. Hozzáadtam 2 fej megpucolt fokhagymát, vöröshagymát, babérlevelet, sót, borsot. Tehetünk még bele füstölt kolbászt, füstölt húst. Másfél óra alatt puhára főztem. A kihűlt szalonnát megkentem főtt fokhagyma-darabokkal és jó vastagon meghintettem pirospaprikával. Ilyet nem árulnak a boltokban, az biztos.
Az abáló levet felhasználhatjuk más ételek készítésénél. Például használtam már gulyásleveshez, ami mennyei lett.




Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...