2015. március 19., csütörtök

Lengyel káposzta - Bigos















Ágnestől hallottam ezt a receptet. A férje lengyel volt, gyakran főz lengyel ételeket. Sokféleképpen elkészíthető az a fogás, variálhatjuk a húsokat, fűszereket. Ahogy én készítettem:

Hozzávalók (kb 6 adag):
1 kg savanyú káposzta
1 kg sertéshús (tarja)
1 szál füstölt kolbász
20 dkg lengyel vékonykolbász
15 dkg füstölt szalonna
2 nagy fej vöröshagyma
1 alma
2 dl víz
néhány darabka szárított gomba (áztassuk be negyed órára)
néhány darab kimagozott aszalt szilva
néhány db babérlevél
borókabogyó


A kis kockákra vágott füstölt szalonnát egy lábasban kisütöttem. Hozzáadtam a felaprított hagymákat és megpirítottam. Felöntöttem 2 dl vízzel, hozzáadtam a felkockázott húst és a kolbászok kivételével az összes alapanyagot és fűszert. Körülbelül 2 órát főztem, félidőben adtam hozzá a kolbászokat.
Finom lett. A különleges hozzávalók ellenére (alma, aszalt szilva, szárított gomba, borókabogyó) az íze nagyon hasonlít a székelykáposztáéra.





Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...