2015. június 15., hétfő

Mithocondrialis encephalomyopathia

Már több mint egy éve folynak a rossz látásommal kapcsolatos vizsgálatok. Áprilisban volt egy izommintavétel kisműtétem és megvan az eredmény:
Mithocondrialis encephalomyopathia-val diagnosztizáltak.
Elég nehéz megfogalmazni mi is ez, még én is csak ismerkedem vele: A sejtjeimbe nem jut energia, a mitocondriumokban nem keletkezik ATP, a bevitt táplálék nem alakul energiává. Öröklött. Ez több (pontosabban minden) szervet érint, nekem az izmaimban és a szememben okozott nagy problémákat.
Még soha nem hallottam erről a betegségről. Majd hírt adok róla, hogy javultak-e a problémáim a kezelés hatására (szupernagy dózisú, vényre kapható táplálékkiegészítőket kell szednem). Én nagyon-nagyon-nagyon szeretnék újra jól látni. 

Print Friendly and PDF

3 megjegyzés:

  1. A háziorvos megsértődött és kötözködött amikor bevittem a diagnózisomról a papíromat és beutalót kértem a kardiológiára a SOTE orvosom írásos kérésére. Rosszul eshetett neki hogy nem vált be az "Igyon sok vizet" és a "nem írhatok beutalót sehova, mert milyen indokkal" hozzáállása és komoly betegség derült ki. Hisztizett hogy fel kell írnia a táplálékkiegészítőmet (amit akár a DM-ben is megvehetnék, ugyanannyiba kerül (ja, erre nem jár OEP támogatás hiszen csak életfontosságú), de akkor 16 tablettát kéne bevennem, így meg 2-őt). Nem volt hajlandó 3 havi táplálékkiegészítőt írni, csak kettőt...Ha tud valaki Budapesten vagy környékén értelmes, kedves, jóindulatú, nyitott háziorvost, írja meg nekem legyen szíves.

    VálaszTörlés
  2. Sajnálom, hogy ilyen a dokid :( Remélem az étrend kiegészítők segítenek majd. A paleot folytatod a diagnózis birtokában is? (hú, micsoda mondat lett) Vagy kaptál étkezési előírásokat?
    Jobbulást: Vera

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm az együttérzést. :)
      Nem kaptam étkezési előírásokat. Fél év múlva kontroll. Ennyi.
      A paleot folytatom, az autoimmun pajzsmirigygyulladás és kétfajta autoimmun bőrbetegség továbbra is fennáll (valószínűleg ez az alap-betegség közrejátszott a kialakulásukban) és az autoimmun látóideg-gyulladás továbbra is kétes.

      Szerintem a paleot nem is lehet abbahagyni. El sem tudom képzelni hogy mi történne ha most, 4 és fél év után legurítanék egy pohár tejet.... Brrr.
      Egyébként meg nem hiányoznak a nem paleo ételek.

      Andi

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...