2012. augusztus 28., kedd

Ajvár

Ajvár = Padlizsános paprikakrém.
Körülbelül 15 éve ettem előszőr, aztán valahogy eltünt a boltok polcairól. Pár éve újra kapható, de nem kérek a tartósítószerekből, ízfokozókból, inkább magam készítem. A következő blogon találtam egy jó kis receptet: http://igyfozanyatok.blog.hu/2010/07/13/ajvar_keszitese
Röviden összefoglalva, paleosítva és saját ízvilágra átalakítva (cukor és ecet kihagy).
Hozzávalók:
2 padlizsán
0,5 kg kápia paprika
0,5 dl oliva olaj
2 gerezd fokhagyma
fél citrom leve


A megmosott padlizsánokat és a kicsumázott paprikákat tepsibe rakva sütőben körülbelül 20 percig sütöttem. Akkor jó ha már feketedik a héja. Meghámoztam. Műanyag vagy fa kést javasolnak a receptek (Állítólag a fémtől megbarnul, de a sült padlizsán már úgyis barna és különben is kinek van otthon műanyag vagy fa kése?!)A zöldségeket a többi hozzávalóval együtt ledaráltam. Egy lábasba tettem és pár percig összeforraltam. Úgy terveztem hogy üvegekbe töltöm és télire elteszem, de olyan finom hogy most mindenhez ezt eszem, mindenre ezt kenem. Újra el kell készítenem hogy télire is legyen belőle.


Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...