2012. augusztus 29., szerda

Töltött paprika

Soha nem szerettem a töltött paprikát. Sohasem készítettem ezelőtt. Úgy látszik a paleolit táplálkozás átformálja az ízlést is. Nagyon jól sikerült a paleos változat. Ízlik.

Hozzávalók:
8 db paprika
1 csirkemell filé
20 dkg tök
2 db tojás
1 dl ketchup (házi paleo) vagy paradicsomszósz
1 dl víz
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kis csokor petrezselyem
3 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál paleo liszt (őrölt szezámmagot használtam)

pirospaprika
őrölt feketebors

Paradicsomos alap: Olivaolajon megpirítjuk a paleo lisztet, hozzáadjuk a pirospaprikát, gyorsan elkeverjük és felöntjük vízzel. Hozzáadjuk a ketchupöt vagy paradicsomszószt, enyhén megsózzuk.

Töltelék: A csirkemellet ledaráltam a hagymával, fokhagymával, hámozott-kimagozott tökkel és petrezselyemmel. A masszát egy tálba öntöttem, hozzáadtam a tojást, sóztam, borsoztam és jól összekevertem.

A megmosott, kicsumázott paprikákat megtöltjük a húsos-tökös töltelékkel, a paradicsomos alapba tesszük és körülbelül 35-40 percig főzzük amíg a töltelék jól megfől, a paprika finom puha és a mártásunk jó sűrű nem lesz. Egy kevés vizet adhatunk hozzá nehogy leégjen. Ha túl sok a töltelék, gombócokat formázva tegyük a paprikák mellé a paradicsomos alapba.

Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...