2012. augusztus 27., hétfő

Caponata

A caponata az egy szicíliai zöldségétel, alapja a padlizsán. A padlizsán lektint tartalmaz, fogyasztása a paleolit táplálkozásban csak kompromisszumként ajánlott, betegségek esetén (autoimmun, diabétesz) pedig egyáltalán nem. Ez az étel biztosan finom cukkiniből vagy tökből készítve is.
Az alapreceptet itt találtam: http://www.nosalty.hu/recept/caponata
Kicsit módosítottam a mennyiségeken, hozzávalókon (soknak találtam a borecetet, nem vagyok oda a bazsalikomért), elkészítési módon.
Hozzávalók:
2 nagyobb padlizsán
200 g olívabogyó
100 g kapribogyó
2 nagy zellerszár
4 paradicsom
1 fej vöröshagyma
2 evőkanál borecet
2 evőkanál olívaolaj
Megmostam a padlizsánt, felkockáztam és sós vízben 15 percig főztem.A kapribogyóról és olívabogyóról leöntöttem a levét. Egy serpenyőben olívaolajon megpirítottam a felvágott hagymát. Hozzáadtam a szeletelt zellerszárakat, a feldarabolt paradicsomokat, a leszűrt kapribogyót és az olivabogyót,a leszűrt padlizsánt. Sóztam és körülbelül 15 percet főztem. A tűzről lehúztam, hozzáadtam a borecetet és jól összekevertem. Nagyon érdekes ízvilág. Köret? Saláta? Egytálétel? Nem tudom eldönteni, de finom.

Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...