2012. augusztus 23., csütörtök

Spenót főzelék

Még soha nem készítettem spenót/paraj főzeléket. Most sem terveztem, de egy cuki, öreg bácsika megállított egy szupermarket parkolójában, kosarából saját termesztésű spenótot, tököt és petrezselymet árult. Vettem egy hatalmas zacskó spenótot. A felét felhasználtam salátának a hétvégi kerti partihoz, a másik feléből spenót főzeléket készítettem.
Nem tehetek róla, de nekem a legegyszerűbb változat ízlik: kevés vízben (kb 3 dl) megfőztem a megmosott spenót-leveleket (kb 1 kg), botmixerrel pépesítettem, sóztam, borsoztam, összeforraltam és kész.
Számtalan verziója létezik ennek az ételnek is: be lehet paleo lisztekkel rántani simán vagy fokhagymásan, lehet különböző paleo tejeket hozzáadni, nyers tojást hozzákeverni simán vagy csak a felvert tojás-fehérjét.
A feltéteket is a végtelenségig variálhatjuk: van aki tükörtojást készít hozzá, lehet enni paleo bundás kenyérrel, stb., stb., stb. Én feltét nélkül eszem.

Lehet szép képet készíteni egy spenót főzelékről?
Nekem nem sikerült. :)


Print Friendly and PDF

4 megjegyzés:

  1. Biztos finom volt.
    Én is úgy szoktam spenótot készíteni, hogy kevés zsíron megdinsztelem, mikor kihűlt, sóval, borssal, fokhagymával felturmixolom. Vizet nem is teszek hozzá, hogy kellőképpen sűrű legyen.
    Az ételfényképezéssel kapcsolatban:
    vannak ételek, amelyeket "fel kell öltöztetni", mert különben nem mutatnak. Tegnap például egy lecsós alapú, spenóttal gazdagított csirkecombot készítettem Zepterben. A spenót - kis mennyisége ellenére - teljesen dominált színek tekintetében, és a tányéron lefényképezve gyakorlatilag egy domborzati térképhez hasonlított, amin -valamiért - a dombok is méregzöldek. :-)
    A másik melléfogás egy padlizsánmártásos hússzelet volt, ami a fényképen úgy nézett ki, mintha egy szelet hús mellé valaki oda... volna - szóval nem volt valami gusztusos.
    Nyilván, ha ez hamarabb eszembe jut, valamilyen élénk színű kontrasztos köretet tettem volna hozzá, csak hát tálaláskor már késő, előbb kell megtervezni. :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is így jártam tegnap: egy néni a közért előtt "rámtukmálta", így ma spenót lesz.Köszi a recept ötletet.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...