2012. november 5., hétfő

Füstölt csülkös zöldségleves

Tulajdonképpen a jó öreg csülkös bablevest készítettem el bab nélkül. Nagyon finom lett.
Igazi bableves-feeling ami már nagyon hiányzott.. Nagy mennyiséget készítettem, napokig ezt ettem, nem lehet megunni, a többit adagokra osztottam és lemélyhűtöttem.

Hozzávalók:
1 füstölt csülök
víz
1 zellergumó
3-4 sárgarépa
1 fehérrépa
1 ki csokor petrezselyem
2-3 gerezd fokhagyma
2-3 evőkanál olivaolaj
1 evőkanál darált szezámmag (vagy bármilyen paleo liszt)
1 evőkanál házi készítésű csípős paprikakrém
pirospaprika


A füstölt csülköt egy lábasba tettem, felöntöttem annyi vízzel hogy ellepje és körülbelül másfél órát főztem.
Hozzáraktam a megpucolt, darabokra vágott zellergumót, sárgarépát, fehérrépát, petrezselymet és körülbelül fél órát főztem. Fokhagymás-pirospaprikás rántással berántottam:
egy kis serpenyőben olivaolajon megpirítottam az apróra vágott foghagymagerezdeket, hozzáadtam a szezámlisztet, picit megpirítottam, hozzáadtam a pirospaprikát, felöntöttem egy kevés vízzel és hozzáöntöttem a leveshez. A csülköt kivettem, kicsontoztam, felszeleteltem és visszatettem a levesbe, összeforraltam, házi készítésű csípős paprikakrémmel ízesítettem.



Print Friendly and PDF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...